lördag 4 januari 2014

Mitt 2013

Vilket år det var, hörni! Året flög förbi snabbare än snabbast. Och jag hann med att leva livet, så som det ska levas. The Golden Year som 2013 har kommit att kallas i folkmun. 

Jag avslutade 2012 och välkomnade 2013 på bästa sätt. Med vänner, bubbel och en gigantisk maska i strumpbyxan. R's tak blev märkt av champagnekorken, vi vaskade och rakettårtan gick sönder och började explodera över oss. Glada att vara vid liv dansade vi vidare och ramlade in genom dörren 05:30. Precis som det ska vara. 

Och sedan anmälde jag, Kakan och Smulan oss till en målerikurs där vi målade och målade och blev inbjudna till en krokisession. Vi nappade förstås! 

Och i juni dansades det natten lång på min kusins studentfest. Det var också här jag föll i trappan så graciöst att jag fick fina sprickor i några revben. 

Jag började använda läppstift och vips var det... 

Midsommarafton! 

och i vanlig ordning firade vi midsommardagen på danspalatset Kulla! 

Den 3 juli anlände Dagny-Frances och blev ett fint tillskott i min lilla familj. 

Hon visade sig med säkerhet vara min katt när hon visade samma intresse för Formel 1 som jag har! 

Och när jag inte jobbade allt för hårt passade jag på att rasta i det mjuka gräset vid vallgraven. 

Jag rökte pipa för första gången och checkade härmed av en av punkterna på min bucketlist. 

Jag spankulerade barfota på stranden och fick pedikyr samtidigt. Tack moder natur! 

och spelade minigolf. Jag vann! 

Sedan var det tornerspel på jobbet och jag passade på att flirta med riddarna. 

Tokyo tog med mig på en Österlenrunda och The Golden Year tog fart på riktigt. Med frityr och gyllene pistolvaser. 

I augusti jobbade jag sista dagen i min medeltida särk som efter 7 säsonger både är sliten och genomskinlig på sina ställen. 

och sedan for vi till Kulla igen. Här dansade vi bugg så det stod härliga till och sen åkte vi hem. 

Jag spanade efter killar i Bästekille och.. 

gick på grekisk gudinneafton. 

Helgen efter var det konsert som stod på schemat. Under Lunden hette dom och dom spelade himla fint. 

En härlig kväll i augusti var det personalfest på borgen och vi sköt pilbåge och grillade i 1600-talsköket. 

Jag fyllde 26 år! 

och i början av september byggde jag stilleben hemma hos Desi. Och samma kväll såg jag vargen!

Jag och Tokyo hade roligt när vi stödde kampen mot prostatacancer i november och veckan efter.. 

putsades mitt hus av fagra män. Män som jag råkade sexskämta med, visa mig i självlysande grodkalsonger för och senare också helnaken för. Bra jobbat liksom. 

Jag började bära glitter. 

och klippte lugg. Själv. 

I början av december jobbade jag och Kakan hårt i skolans bibliotek. Fast här pausar vi med kaffe och te och julkalendern. 

Stormen Sven välte skorstenen som drog med sig allt annat på vägen ner. Och jag började oroa mig för hur Tomten skulle kunna komma med klappar. Dagarna efter satt det en man på grannens tak och lagade någon plåt. Då passade jag på att morgondansa för honom till Salt n' pepa's låt Push it. Han applåderade. Jag skämdes. 

Jag köpte en ny mössa. Den heter Svetlana och är en äkta kopia av en så kallad rysk björnfitta. Tokyos ord, inte mina! 

Julen närmade sig med stormsteg och mellan pepparkaksbak och skinkgriljering färgade jag underhåret brunt. 

Och i mellandagarna gick jag på lunch iklädd cowboyboots. 

Två dagar innan nyår tröttnade jag på ljusblått och målade om köket. Med pensel. På natten. 

och såhär blev det. Skitsnyggt! 

Och vips så var det nyårsafton igen. Jag lockade håret och for på middag. Men lagom till 00-slaget var jag hemma igen för att ringa in 2014 i sällskap med en superrädd Dagny-Frances och en nyfiken Doris, bubbel och tankar kring vad 2014 har att erbjuda. 

The Golden Year fortsätter till viss del med allt vad det innebär. Men annars siktar jag mot The Diamond year. 2014. Köööööööör! 

Puss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar