tisdag 7 januari 2014

Kajan

Today var det planeringsdag på jobb. Och brandskyddsföredrag med tillhörande workshop. Och såhär såg jag ut, när brandmannen levererade do's and dont's gällande brandsäkerhet i hemmet. Jag gör allt fel. ALLT. Inget pokerfejs här inte. #kajan 

Dessutom var jag klädd i strumpbyxa. Vilket ställde till problem för mig när jag i workshopen skulle släcka den brinnande dockan med en brandfilt. Gå lågt, lågt, LÅGT skrek brandmannen när det var min tur. Jag stannar upp, ser honom i ögonen och säger: men alltså, fattar du hur rädd jag är? En gnista och strumpbyxorna blir ett med mina ben!  
Brandisen fnissade lite och lovade att inget skulle hända. Och dockan brinner ihärdigt då brandmannen sekunderna innan tömt flaskan med brandvätskan över dockan. 
Jag går in mycket lågt. Tänk som en leopard som smyger på sitt byte, och snabbt kastar jag brandfilten. Knäar dockan i huvudet, slår det andra knäet hårt i asfalten. Skriker. Och sätter mig på dockansiktet. Och där sitter jag, samtidigt som jag med långa, snabba och svepande tag släcker jag elden under filten. 

Mina kollegor står på rad bakom och ser händelseförloppet. Och min röv, ty klänningen kasat upp, juckandes den stackars dockan i ansiktet samtidigt som jag frustrerat börjar slå dockan på bålen och i skrevet. 

INTE SLÅÅÅÅ! skriker brandisen och sedan närmar han sig för att  försäkra sig om att elden är släckt. Han ber mig resa mig, vilket jag lgr och sedan drar han undan filten, SLÄCKT!  Jag ger honom filten och ler. Det gör han också och säger: grattis, du lyckades släcka branden, men du dödade dockan. 

Fuckballs liksom! Inte nog med att jag är en samhällsfara gällande brandsäkerhet, jag dödar dockor också. 

Puss!

S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar