söndag 12 januari 2014

Helgaktiviteter.

I helgen togs det tag i en punkt på min bucketlist, nämligen att baka bröd. Med min nya köksassistent-maskin som är en fantastisk uppfinning! Ja, jag är 26 år och har aldrig bakat bröd, eller jo. Nu har jag! Fast det blev bullar. 

Men jäs-processen. Fan vad lång tid det tog. Och till råga på allt hade jag köpt fel frön att dekorera toppen med. Istället för de där svarta fröna jag aldrig minns namnet på köptes det nämligen sesamfrön. Men, lika gott det! 

Plötsligt fanns det bullar. I varierande storlek och färg, men smarriga som tusan! 

Och just det. I torsdags fick jag vattenplaning på en pytteliten väg då jag fick möte med en stor skåpbil. Men med en fantastisk högfartsskadd var jag vips på vägen igen, med min pappa skrikande i högtalaren på telefonen som mitt i allt tappats ner på passagerargolvet. - NU STANNAR DU!? VAD SYSSLAR DU MED? 

Well, jag kör bil, vad gör du? 
Jag hade ju bråttom hem liksom. Men för att undvika liknande incidenter i framtiden kör vi en; Note to self. Håll lämplig hastighet vid skyfall, sakta ner vid möte och prata inte i telefon medan du kör, det är ju trots allt bötfällning på sådant nuförtiden. 

Och just det. Filmen Jagten borde alla se! De borde dessutom visa den i undervisningssyfte på lärarutbildningarna runt om i världen. 

Och när jag ändå är inne på det pedagogiska spåret, så köptes nya leksaksbollar till Dagny-Frances också. Som hon älskar bollar! Hon morrar och fräser för att visa att de är hennes. Ingen annan får röra såvida man inte leker apport. Ja, hon är en katt och ja, jag är en crazycatlady.

Bollar är livet. 

Puss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar