söndag 15 juni 2014

Maj månad.

Tjenis! Jag lever. Maj var en intensiv månad men nu är jag tillbaka. 

För att ens överleva stress och press började jag med yoga. Det är hur lajbans som helst och jag rekommenderar alla att testa. 


Timme upp för yoga alltså. 

Och inte nog med det. Jag bakade också. Här syns bullar. Glutenfria och i varierande storlek och färg. Det blir mer spännande så. 


Och i maj bara måste man ge sig ut och se rapsen på nära håll. Så vackert! 


J och M gifte sig och allt var vackert. Jag också i blå klänning och lockar. 


Och så kom dagen jag längtat så efter. Dagen då jag hälsade på min vän Kakan och hämtade hem Rossi. Min lilla, underbara kattunge som är precis så busig som hon ser ut att vara. Men vad förväntar man sig, mannen hon är döpt efter är ju trots allt motogp-förare. 


Och här pussas hon. 


Här spexar jag och folie-solar på jobbet. Enbart för en sekund såklart, kan inte lämna kidsen med blicken liksom. 


På nationaldagen packade jag bilen full med kollegor och for till Tyskland. Där packade vi bilen full med dryck och sen åkte vi hem igen.. 


.. för att snabbt svida om och gå på hippie-fest. 


Frances är nöjd. Och glad för sin nya kompis. Rossi och hon kommer bra överens och busar och fixar på ett otroligt vis tillsammans. Mitt matte-hjärta svämmar över ibland av kärlek. 


Och så blev det den 13 juni. Dagen då min nästkusin O tog studenten. Vi firade och sjöng ich hade det sådär lajbans som man har vid studentfirande. Vi vände hemåt vid 24-tiden. En perfekt tid om ni frågar mig. Livet som tant är fantastiskt. Och bakfyllefritt. 

Såhär såg jag ut. Klädd i klänning och fotriktiga skor. Ville inte gärna göra en repris från förra året, snubbla i en trapp med klack och landa så illa att det blir en spricka i revbenet. Nykter. Det var pinsamt och gjorde sjukt ont. I tre månaders tid. 

Må väl. 
Ciao. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar